بستر بچه گربه ها پس از یک سال وحشتناک امیدی را برای شیرهای کوهستانی لس آنجلس فراهم می کند | کالیفرنیا


پس از یک سال ویرانگر برای شیرهای کوهستانی لس آنجلس، محققان به کشف امیدوارکننده‌ای در تپه‌های جنوب کالیفرنیا دست یافتند: بستری کاملاً ماده از بچه گربه‌ها.

زیست شناسان هفته گذشته این سه توله را در جایی که خدمات پارک ملی به عنوان “لکه متراکم بلوط سمی در میان تخته سنگ های بزرگ” در بین رشته کوه های سانتا مونیکا و سانتا سوزانا توصیف کرد، پیدا کردند. NPS در بیانیه ای اعلام کرد این بچه گربه ها که کمی بیش از سه هفته سن دارند و با نام های P-113، P-114 و P-115 شناخته می شوند، سالم هستند.

جف سیکیچ، زیست‌شناس اصلی در مطالعه شیرهای کوهستانی NPS، که از سال 2002 به بررسی چگونگی بررسی این موضوع پرداخته است، گفت: «مشاهده تولید مثل در جمعیت کوچک شیرهای کوهی ما، به ویژه پس از همه مرگ‌ومیرهایی که در سال گذشته ثبت کرده‌ایم، دلگرم‌کننده است. حیوانات در یک محیط پراکنده و شهری زنده می مانند.

سیکیچ به لس آنجلس تایمز گفت که از مارس 2022، 15 شیر کوهستانی در منطقه مورد مطالعه مرده اند که اکثر آنها پس از برخورد با وسایل نقلیه بوده اند. در میان کشته شدگان سال گذشته، P-22 محبوب لس آنجلس، که زمانی برد پیت شیرهای کوهی نامیده می شد، بود که برای یک دهه در محله های شهری شهری و زیر تابلوی هالیوود پرسه می زد.

دو بچه گربه ماده شیر کوهی در می 2023 در نزدیکی صخره ای در تپه های سیمی دیده شدند.
دو بچه گربه ماده شیر کوهی در می 2023 در نزدیکی صخره ای در تپه های سیمی دیده شدند. عکس: AP

این سه بچه گربه از P-77 به دنیا آمدند که زیست شناسان تخمین می زنند بین 5 تا 6 سال سن دارند و بین 101 تا 118 آزادراه زندگی می کنند. NPS گفت که پدر احتمالا از کوه های سانتا سوزانا آمده و از آن زمان بازگشته است.

سیکیچ می‌گوید: «دیدن این که چگونه این بچه گربه‌ها پس از بزرگ‌تر شدن و پراکندگی از مناظر استفاده می‌کنند جالب خواهد بود، به ویژه اگر تصمیم بگیرند در تپه‌های سیمی بمانند یا از بزرگراه‌ها عبور کنند تا وارد مناطق طبیعی بزرگ‌تر شوند.

بچه گربه شیر کوهی
زیست شناسان سرویس پارک ملی (NPS) اعلام کردند که شیر کوهی P-77 اخیراً سه بچه گربه ماده به دنیا آورده است. عکس: AP

محققان در حالی که مادر غایب بود از لانه بازدید کردند و قبل از بازگرداندن بچه گربه ها در فاصله کمی دورتر، یک ارزیابی کلی سلامت کلی انجام دادند. زیست شناسان همچنین هر بچه گربه را برچسب گذاری کردند که به شناسایی آنها در آینده کمک می کند.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

این سومین بستری است که محققان در این منطقه ثبت کرده اند. مادران نوزادان قبلی از 2018 و 2020 هر دو اکنون فوت کرده اند. NPS در بیانیه خود گفت که دو مرد بالغ آخری که محققان به طور منظم در تپه های سیمی ردیابی می کردند، هر دو جان خود را از دست داده اند، یکی در آتش سوزی وولسی در دسامبر 2018 و دیگری پس از شکار غیرقانونی در جولای 2019.

بزرگراه‌ها تهدیدی جدی برای شیرهای کوهستانی هستند – 535 نفر در بزرگراه‌های کالیفرنیا بین سال‌های 2015 تا 2022 جان خود را از دست دادند. کالیفرنیای جنوبی امیدوار است با یک گذرگاه حیات‌وحش 87 میلیون دلاری، که در حال ساخت بر روی یک امتداد 10 خطی از آزادراه 101 است، که دو بخش را به هم متصل می‌کند، این مشکل را کاهش دهد. از کوه‌های سانتا مونیکا، به موجوداتی مانند بچه گربه‌ها اجازه می‌دهد با خیال راحت عبور کنند.


دیدگاهتان را بنویسید