تعداد «مرات تاجگذاری» که دوران سلطنت ملکه را نشان می دهند 100 عدد | دوباره ویلینگ


مراتع گل های وحشی که یک دهه پیش برای جشن گرفتن 60 سال سلطنت ملکه فقید کاشته شده بود، با 101 مزرعه گل جدید از زمان راه اندازی این طرح ایجاد شده است.

شاه چارلز، که در آن زمان شاهزاده ولز بود، با Plantlife و Wildlife Trusts برای راه‌اندازی «مرات‌های تاج‌گذاری» همکاری کرد و 60 علفزار غنی از گونه‌ها را شناسایی کرد که از آن‌ها دانه‌های اهداکننده برداشت می‌شد – یک علفزار برای هر سال سلطنت ملکه در آن زمان.

چارلز از دیرباز به طبیعت و محیط زیست علاقه داشت، اما اخیراً به دلیل مدیریت زمین هایی که در سایت های طبیعی در دارتمور در اختیار داشت، مورد انتقاد قرار گرفته است.

از دهه 1930، 97 درصد از علفزارهای گل وحشی بریتانیا در نتیجه کشاورزی و توسعه از بین رفته است. مؤسسات خیریه با استفاده از دانه های باقی مانده از چمنزارهای قدیمی و سنتی، مراتع جدید ایجاد کردند و علفزارهای قدیمی را بازسازی کردند.

دانه های 60 علفزار برای افزایش میزان زیستگاه گل های وحشی مورد استفاده قرار گرفت که برای گرده افشان ها بسیار مهم است و همچنین به خودی خود ارزشمند است زیرا شامل گونه های گیاهی کمیاب است.

یک ممیزی جدید از این پروژه نشان می دهد که 101 علفزار گل وحشی ایجاد یا احیا شده است، و با برداشت و پخش بذرهای خیریه در مناطق نزدیک به مکان های اصلی، به گسترش آنها ادامه می دهند. این علفزارها برای زنبورها، پروانه ها، خفاش ها و پرندگان مفید است.

کریگ بنت، مدیر اجرایی Wildlife Trusts، می‌گوید: «گسترش مراتع زیبای گل‌های وحشی ما میراث شگفت‌انگیزی برای جوامع در همه جا برای لذت بردن است. منظره باشکوه ارکیده‌های وحشی که در مزرعه‌ای از علف‌های وحشی لطیف زیر آفتاب بعدازظهر به صدای زمزمه زنبورها می‌درخشند، چیزی است که همه شایسته تجربه و لذت بردن هستند.

با عمیق‌تر شدن طبیعت و بحران‌های اقلیمی، اگر می‌خواهیم کاهش‌ها را معکوس کنیم و به احیای میراث علفزارمان کمک کنیم، باید جسور باشیم.»

او گفت که مراتع باستانی در کنار روش‌های سنتی کشاورزی طی صدها سال تکامل یافته‌اند و بسیاری از آنها به دلیل گیاهان نادر و در معرض خطری که در آن‌ها وجود دارد، به عنوان «مکان‌های حیات وحش محلی» نام‌گذاری شده‌اند. با این حال، او گفت، سیاست برنامه ریزی برای حفاظت از آنها محدود است و باید در بررسی چارچوب سیاست برنامه ریزی ملی در اواخر سال جاری تقویت شود.

ما همچنین نیاز به حمایت بیشتر از علفزارهای گل وحشی در طرح‌های جدید محیط‌زیست مزرعه داریم – بسیار مهم است که کشاورزان برای بازسازی زیستگاه‌های طبیعی متمایز محلی که در آن گیاهان وحشی می‌توانند رشد کنند، پاداش دریافت کنند.»

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

ایان دان، مدیر اجرایی Plantlife، می‌گوید: «اگر می‌توانید، در این سال تاج‌گذاری، فرصتی برای نشستن در منطقه‌ای از علفزار یا علف‌های تراش‌نشده ایجاد کنید. به رنگ ها و تنوع گیاهان به اطراف نگاه کنید. سپس چشمان خود را ببندید و اطراف خود را از طریق صدا و بو حس کنید. شما شگفت زده خواهید شد، دوباره با طبیعت ارتباط برقرار خواهید کرد و احساس فوق العاده ای خواهید داشت.

ما می دانیم که زیستگاه های سالمی مانند چمنزارها پایه و اساس همه حفاظت های موفق را تشکیل می دهند و همچنین در ریشه های یک جامعه سالم و در مواجهه با چالش های آب و هوایی که با آن روبرو هستیم قرار دارند. در Plantlife ما آرزو داریم تا قبل از پایان این دهه یک منطقه ترکیبی برابر با 20000 زمین فوتبال جدید از علفزار ایجاد کنیم تا به همه این شانس را بدهیم که زیبایی و چمنزارهای غنی از حیات وحش را که زمانی معمول بودند، تجربه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید