مطالعه نشان می دهد که 30 کار تصفیه آب، 11 میلیارد لیتر فاضلاب خام در یک سال آزاد کردند | رودخانه ها


تحقیقات جدید نشان می دهد که 11 میلیارد لیتر فاضلاب خام از نمونه 30 تصفیه خانه آب در یک سال تخلیه شده است.

این مطالعه با هدف نشان دادن حجم پساب تخلیه شده از سرریز طوفان توسط شرکت های آب انجام شد. شرکت ها مجبور نیستند حجم فاضلاب خام آزاد شده در حین تخلیه را فاش کنند. آنها تنها توسط تنظیم کننده ها موظف به ارائه اطلاعات در مورد تعداد دفعات و مدت زمان آنها هستند.

توصیه های نمایندگان مجلس در کمیته حسابرسی محیط زیست مبنی بر نصب مانیتورهای حجم توسط شرکت های آب تاکنون از سوی وزرا رد شده است.

در مطالعه ای بر روی 30 کار تصفیه در سال 2020 که توسط 9 شرکت از 10 شرکت آب و فاضلاب در انگلستان و ولز انجام شد، حجم فاضلاب خام تخلیه شده 11 میلیارد لیتر – یا حجمی معادل 4352 استخر المپیک برآورد شد.

پروفسور پیتر هاموند، ریاضیدانی که داده های مربوط به تخلیه فاضلاب را تجزیه و تحلیل می کند، این تحقیق را انجام داد. او پیش از این به نمایندگان مجلس شواهدی ارائه کرده بود که نشان می‌داد میزان تخلیه غیرقانونی فاضلاب خام توسط شرکت‌های آب ده برابر بیشتر از آمار رسمی است.

هاموند گفت که تعیین حجم تخلیه فاضلاب توسط شرکت های آب حیاتی است. او گفت که تحقیقات او نشان می دهد که هدف دولت برای کاهش انتشار فاضلاب خام به 20 در سال تا سال 2025 قوی نیست زیرا هیچ الزامی برای افشای حجم فاضلاب خام تخلیه شده برای هر بار وجود ندارد.

وی گفت: «هنوز هیچ داده ای وجود ندارد که میزان تخلیه فاضلاب تصفیه نشده را نشان دهد.» شرکت‌های آب ایده‌ای دارند، اما تنظیم‌کننده‌ها [Ofwat and the environment agencies in England and Wales] و دولت [the Department for Environment, Food and Rural Affairs] احتمالا هیچ نظری ندارند زباله های فاضلاب در رودخانه ها، سواحل و دریاها سرنخ هایی را ارائه می دهد اما ممکن است حجم تخلیه را منعکس نکند.

بنابراین، حجم تخلیه بالقوه برای 20 نشت در هر سرریز در سال چقدر است؟

از 30 کار تصفیه که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، تنها یک مورد – کار تصفیه فاضلاب موگدن در غرب لندن – دارای مانیتورهای حجم نصب شده است. در سال 2020، موگدن که به بیش از 2 میلیون نفر خدمات رسانی می کند، حجم فاضلاب خام را معادل 2768 استخر المپیک منتشر کرد.

میانگین حجم فاضلاب تخلیه شده در هر نشت از 29 تصفیه خانه دیگر در سال 2020، 1.3 استخر المپیک بوده است. بر اساس این تحلیل، هدف دولت برای 20 نشت در سال تا سال 2025، همچنان شامل حجم عظیمی از فاضلاب تصفیه نشده است.

هاموند گفت: «حتی اگر هدف برنامه کاهش تخلیه سرریز طوفانی دولت برای 20 نشت در هر سرریز در سال محقق شود، برخی از کارهای تصفیه همچنان می توانند حجمی معادل 26 استخر المپیک از فاضلاب تصفیه نشده را در سال تخلیه کنند.

وی گفت که اندازه گیری حجم دبی ها برای تعیین اثرات زیست محیطی آنها بر رودخانه ها حیاتی است. هاموند گفت: «رودخانه‌های منفرد تخلیه مستقیم و همزمان فاضلاب تصفیه‌نشده از طوفان‌های متعدد را در سفر خود از منبع به دریا دریافت می‌کنند». بنابراین، در طول نشت‌های طولانی‌تر، قسمت پایین رودخانه ممکن است از تخلیه‌های بالادست آلوده شده باشد، در حالی که سرریزهای بیشتری در پایین دست فاضلاب تصفیه‌نشده تخلیه می‌کنند.

نمودار تخلیه دوخت

رودخانه نید در شمال یورکشایر، یکی از حوضه های آبریز رودخانه که توسط هاموند مورد مطالعه قرار گرفته است، تخلیه فاضلاب تصفیه نشده از حداقل هفت کار تصفیه را دریافت می کند. محاسبات بر روی حجم های تخمینی برای چهار کار درمانی امکان پذیر بود: پل پتلی، هاروگیت شمالی، دارلی و کرک همرتون. هاموند تخمین زد که این رودخانه در سال 2020 معادل 317 استخر المپیک از فاضلاب خام از این کارها دریافت کرده است.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

دیوید کلایدن از باشگاه مگس خوار هاروگیت و یکی از اعضای گروه اکشن نید گفت که دلیلی نمی بیند که شرکت های آب نتوانند حجم فاضلاب خام تخلیه شده به رودخانه ها را آشکار کنند. این گروه با کمک دانشگاه لیدز در حال انجام آزمایش بر روی رودخانه هستند. آنها در حال کار بر روی یک برنامه برای وضعیت آب حمام کردن برای بخشی از Nidd که به نام Knaresborough Lido شناخته می شود، کار می کنند تا پاکسازی را انجام دهند.

او گفت: «هوای واقعی در مورد این موضوع در اینجا وجود دارد، همانطور که در سطح ملی وجود دارد. دیدن تخمین های حجم تخلیه شده فوق العاده است. من از اینکه دولت به توصیه‌های کمیته ممیزی محیط‌زیست عمل نکرد و شرکت‌های آب را متناسب با حجم مانیتورها قرار نداد، بسیار ناامید شدم.»

داده‌های حاصل از کارهای تصفیه‌ای که توسط ویلش واتر انجام می‌شود که به رودخانه Conwy، رودخانه ماهی قزل‌آلای دریایی در شمال ولز تغذیه می‌کند، نیز مورد مطالعه قرار گرفت. هاموند تخمین زد که حجم تخلیه از هر دو ورودی و سرریز مخزن طوفان معادل 34 استخر شنای المپیک است.

حجم در 29 تصفیه خانه که نظارت نداشتند در یک گروه با محاسبه اختلاف بین دبی سنج ها در ورودی که فاضلاب خام می رسد و خروجی که پساب تصفیه شده تخلیه می شود، برآورد شد. در طول نشت فاضلاب خام، هاموند حجم فاضلاب خام آزاد شده را به جای تصفیه، به عنوان تفاوت بین دو متر تخمین زد.

در گروه دیگری از کارهای درمانی، هاموند مجبور شد حجم را با تجزیه و تحلیل داده‌های سرریزهای سرریز، زمان شروع و توقف در مانیتورهای مدت زمان رویداد و جریان به مترهای تصفیه تخمین بزند – چیزی که او قبول می‌کند کمترین روش قابل اعتماد بود.

صنعت آب قول داده است که سرمایه گذاری در شبکه فاضلاب را سه برابر کند و به 10 میلیارد پوند در این دهه برساند زیرا از اقدام نکردن در مورد آلودگی فاضلاب عذرخواهی کرده است. کلایدن گفت که گروهش منتظر شنیدن جزئیاتی از یورکشایر واتر در مورد معنای پاکسازی نید هستند.

یکی از سخنگویان آب یورکشایر گفت: «در مدت کوتاهی که ما مجبور بودیم این گزارش را بررسی کنیم، چندین ادعای صنعت را شناسایی کرده‌ایم که نمی‌شناسیم… این گزارش بر تأثیر احتمالی طوفان‌های طوفانی در پل پاتلی، هاروگیت شمالی تمرکز دارد. دارلی و کرک همرتون ما از یک مشکل ابزاری که در بازگشت پل پاتلی 2020 شناسایی شد، آگاه هستیم که تخلیه بیش از حد از سرریز 6 برابری را افزایش می دهد و تصویری نادرست از سرریزها ترسیم می کند.

این مانیتورینگ در حال جایگزینی است و در سال‌های 2021 و 2022 تخفیف داده شد. سرریز طوفان توسط آژانس محیط زیست به عنوان دلایلی که این بخش‌های نید به وضعیت اکولوژیکی خوب دست نمی‌یابند، شناسایی نشده است. ارزیابی ها نشان می دهد که جایی که آب یورکشایر می تواند تفاوت ایجاد کند، کاهش فسفر از پساب نهایی فاضلاب است. به همین دلیل است که ما تا سال 2025 790 میلیون پوند در حذف فسفر سرمایه گذاری می کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید