ماریا کواچیچ: رئیس جمهور سابق لیبرال NSW جایگزین جیم مولان در سنا خواهد شد زیرا پیشنهاد اندرو کنستانس با شکست مواجه می شود | حزب آزادیخواه


رئیس جمهور سابق حزب لیبرال نیو ساوت ولز جای خالی جیم مولان را که در ژانویه بر اثر سرطان پروستات درگذشت، در سنا پر خواهد کرد.

ماریا کواچیچ که از سمت رسمی حزب خود استعفا داد تا برای کرسی سنای نیوساوت ولز نامزد شود، نزدیکترین رقیب خود، اندرو کنستانس، وزیر سابق کابینه نیوساوت ولز را شکست داد.

سوزان لی، معاون رهبر لیبرال فدرال، روز شنبه گفت: «ماریا کواچیچ یک زن قدرتمند و جایگزینی مناسب برای سرلشکر فقید جیم مولان است».

لی گفت که اضافه شدن یک زن دیگر به صفوف لیبرال در پارلمان فدرال به اصلاح عدم تعادل جنسیتی کمک می کند.

او گفت: «یکی از اولویت های کلیدی من این بوده است که زنان بیشتری را در اسرع وقت در اتاق حزب ما انتخاب کنم.

کواچیچ، یک تاجر از غرب سیدنی، در جامعه خود شناخته شده است و بیش از 20 سال تجربه در بخش های تجاری، عمومی و غیر انتفاعی دارد.

او یکی از بنیانگذاران زنان وسترن سیدنی و زنان اجرایی وسترن سیدنی بود و در کمیته مشاوره NRLW و کمیته راهبری پاراماتا مارماهی برای Women@Eels خدمت کرد.

کواچیچ که به مدت 16 سال یک تجارت وام مسکن و امور مالی را اداره می کرد، به مولان ادای احترام کرد و گفت که این افتخاری بود که از پیش انتخاب شدم تا راه او را دنبال کنم و دولت کارگر را پاسخگو بدانم.

او در بیانیه ای گفت: “بحران مارپیچ هزینه زندگی تاثیر زیادی بر خانواده ها در سراسر شهر و ایالت دارد.”

نیروی کار وعده وام مسکن ارزان‌تری را داده بود، اما در عوض، تورم اصلی استرالیا در حال حاضر از هر اقتصاد بزرگ پیشرفته‌ای بالاتر است و 10 افزایش نرخ بهره در 12 ماه اول کارگر وجود داشته است.

لی اعتبار کواچیچ را به عنوان یک تاجر مطرح کرد و گفت که او می‌داند که “ریسک کردن، استخدام کارکنان و مدیریت چالش‌های اداره شرکت خود” چیست.

از تبلیغات قبلی خبرنامه رد شوید

او گفت: «ماریا با آوردن این تجربه واقعی در کسب و کارهای کوچک و خدمات اجتماعی به کانبرا، افزودنی قوی برای تیم لیبرال فدرال ما خواهد بود.

اعضای حزب لیبرال روز شنبه در جلسه ای در هتلی در CBD سیدنی به پیش انتخاب کواچیچ رای دادند.

کواچیچ در آخرین انتخابات فدرال برای کرسی مجلس سفلی پاراماتا نامزد شد اما توسط اندرو چارلتون از حزب کارگر شکست خورد.

کنستانس همچنین نامزدی ناموفق برای پارلمان فدرال کرد و برای کرسی گیلمور نامزد شد، که با کمی اختلاف توسط فیونا فیلیپس از حزب کارگر حفظ شد.

پیش انتخاب کواچیچ باید توسط پارلمان نیوساوت ولز تایید شود تا بتواند کرسی خود را در سنا بگیرد.


دیدگاهتان را بنویسید