اخبار استرالیا به صورت زنده: ریچارد مارلز هیئتی را برای نظارت بر تغییرات نظامی نشان می دهد. آغاز هفته آشتی ملی | اخبار استرالیا


اتفاقات کلیدی

زنانی که «تغییر» را پشت سر می‌گذارند، تغییر کوتاهی می‌کنند

زنان استرالیایی در مجموع در بازنشستگی 15.2 میلیارد دلار در سال به دلیل زیان های درآمدی و بازنشستگی در دوران یائسگی دچار کمبود می شوند. PAA گزارش ها.

تخمین مؤسسه متولیان بازنشستگی استرالیا تأثیری را در نظر می‌گیرد که علائم یائسگی درمان نشده یا شدید می‌تواند بر زنان داشته باشد، از جمله عدم جستجوی ترفیع، رفتن پاره وقت یا بازنشستگی پیش از موعد.

معاون مدیر عامل شرکت مل بیرکز گفت که برآورد هزینه ممکن است متفاوت باشد، اما شواهد غیرقابل انکار بود که علائم یائسگی درمان نشده یا شدید، تلفات سنگینی را بر زنان در نیروی کار وارد می کند.

علائم یائسگی یکی از عوامل موثر در شکاف جنسیتی است زنان به طور متوسط ​​هفت سال زودتر از مردان و با 30 درصد کمتر در حساب بازنشستگی خود بازنشسته می شوند.

شورای اتحادیه های کارگری استرالیا برای مدتی از کارفرمایان فوری خواسته است که ترتیبات مرخصی با حقوق قاعدگی و یائسگی را در محل کار لحاظ کنند.

ACTU از اقداماتی حمایت می کند که مشارکت نیروی کار زنان را بهبود می بخشد، انعطاف پذیری را افزایش می دهد و منجر به نتایج بهتر برای زنان، هم در کار و هم در دوران بازنشستگی می شود.

جوردین بیزلی

جوردین بیزلی

شنبه همگی مبارک! امروز صبح شما را از طریق آخرین تحولات راهنمایی خواهم کرد.

تظاهرات آدلاید علیه سرکوب برنامه ریزی شده ضد اعتراض

اتحادیه های کارگری در استرالیای جنوبی شب گذشته با تجمعی در آدلاید، کمپین خود را علیه قوانین ضد اعتراضی برنامه ریزی شده دولت ایالتی تشدید کردند.

اتحادیه‌های SA گفت که انتقادات و محکومیت‌های گسترده از لایحه خلاصه جرایم افزایش یافته است و ائتلافی از نمایندگان جامعه و کارشناسان نیز روز سه‌شنبه زمانی که قوانین به شورای قانونگذاری معرفی می‌شوند، تظاهراتی را در مجلس نمایندگان برگزار خواهند کرد.

آخرین خبر: در یک مداخله نادر، کانون وکلای استرالیای جنوبی از جامعه مربوط به قوانین ضد اعتراض حمایت کرد و گفت:

“عجله در قانون گذاری و دور زدن نظارت، قوانین خوبی وضع نمی شود” #محافظت از اعتراض pic.twitter.com/deJAKTQcWH

— CounterAct – Building People Powered Action (@CounterActOz) 26 مه 2023

دیل بیزلی، دبیر اتحادیه های SA، گفت:

این قوانین غیرقابل قبول است. این لایحه بیش از حد گسترده است و پیامدهای ناخواسته ای دارد. نباید ادامه پیدا کند.
دولت نه تنها این لایحه را با عجله از طریق مجلس سفلی به اجرا درآورده است، بلکه در حال حاضر عجله دارد تا آن را قانونی کند تا خشم جامعه و نظرات حقوقی کارشناسان را خفه کنند.

خوش آمدی

صبح بخیر و به پوشش خبری ما در این شنبه خوش آمدید. من مارتین فارر هستم و قبل از اینکه همکارم جوردین بیزلی کامپیوتر را روشن کند، بهترین داستان های یک شبه خود را برای شما می آورم.

داستان برتر ما یک گزارش اختصاصی است که دیوید لیتلپراد پیشنهاد داده است که به حزب کارگر برای تقویت حمایت از قانون رقابت کمک کند برای کشاورزان و تامین کنندگان در تلاش برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از قدرت بازار توسط سوپرمارکت های بزرگ استرالیا. رهبر ملی‌ها پیشنهاد می‌کند که قوانین رفتاری خواربارفروشی اجباری شود، مجازات‌ها تا حداکثر 10 میلیون دلار «تنبیهی» افزایش یابد و در صورت سوء رفتار، قدرت‌هایی برای از بین بردن غول‌های خواربارفروشی اضافه شود. بیشتر در مورد آن در راه است.

دنیس ریچاردسون، رئیس سابق وزارت دفاع یکی از بوروکرات‌های ارشد گذشته است که برای نظارت مستقل بر تحول بزرگ ارتش استرالیا منصوب شده است. یک هیئت مشاور خارجی بر اجرای توصیه های بازنگری استراتژیک دفاعی نظارت خواهد کرد. این هیئت شامل ریچاردسون، وزیر سابق وزارت دارایی، رزماری هاکستبل و معاون سابق وزیر امور خارجه، ریچارد ماد خواهد بود. استفن اسمیت، وزیر سابق فدرال و سر آنگوس هیوستون، رئیس سابق دفاع، که گزارش بازبینی را نوشته اند، ریاست مشترک آن را بر عهده خواهند داشت. ریچارد مارلز، وزیر دفاع، گفت: «تحقق جاه طلبی بازنگری مستلزم اصلاحات اساسی است.

آغاز هفته آشتی است و موضوع سال 2023 “صدایی برای نسل باشید” است که به کسانی که برای عدالت جنگیدند و کسانی که برای مقابله با کار ناتمام آشتی، از جمله صدای مجلس، تلاش می‌کنند، تجلیل می‌کند. پروفسور مگان دیویس، که ریاست مشترک گفتگوهای اولورو را بر عهده دارد و بیش از یک دهه است که روی به رسمیت شناختن قانون اساسی کار می کند، می گوید موضوع امسال ارجاع به صدا طنین خاصی دارد. او می خواهد که همه بیانیه اولورو را از ته دل بخوانند – یا دوباره بخوانند و خودشان ببینند که چه می گوید. او گفت: «بیانیه اولورو از قلب، گوشت، استخوان و مواد را به آشتی بازگردانده است.




دیدگاهتان را بنویسید