انجمن Austrade برای ترویج ارتباط با غول نفتی آرامکو عربستان توسط فعالان محکوم شد | اخبار استرالیا


دیدار و استقبال دولت برای اتصال صنعت استرالیا با بزرگترین شرکت نفتی جهان، آرامکو عربستان، توسط گروه‌های زیست محیطی به‌عنوان «شبیه نمایشگاه تجاری مشترک با یک شرکت بزرگ دخانیات» مورد انتقاد قرار گرفت.

آژانس تجارت بین المللی استرالیا Austrade میزبان رویداد “انجام تجارت با آرامکو 2023” است که جمعه آینده در هتل داکستون در پرث برگزار می شود.

این رویداد حضوری برای شرکت‌های زنجیره تامین نفت و گاز و صنایع پتروشیمی برگزار می‌شود و “شامل جلسات تطبیق تجاری دوجانبه است که در آن صادرکنندگان استرالیایی این فرصت را خواهند داشت تا توانایی‌های خود را به آرامکو نشان دهند”.

در توضیح رویداد آمده است: «این انجمن بستری را برای صادرکنندگان استرالیایی فراهم می‌کند تا درک دست اول آرامکو، فرصت‌های تجاری آن و مسیر دسترسی به آن فرصت‌ها را به دست آورند.

عربستان سعودی آرامکو بزرگترین شرکت نفتی جهان است که در ماه مارس 161 میلیارد دلار سود به ثبت رساند که بزرگترین سود ثبت شده توسط یک شرکت نفت و گاز است.

این شرکت 98.5 درصد متعلق به دولت عربستان سعودی است و همچنین آلاینده ترین شرکت نفتی در تمام دوران است – یک تحلیل اخیر نشان می دهد که اگر شرکت های نفتی مجبور به پرداخت غرامت برای سهم خود در تغییرات آب و هوایی شوند، آرامکو سالانه 43 میلیارد دلار بدهکار خواهد بود. .

دوریندا کاکس، سناتور سبزها، گفت که این رویداد نشان داد که دولت فدرال اولویت های اشتباهی دارد.

او گفت: «صفر خالص به معنای دور شدن سریع از زغال‌سنگ، نفت و گاز است و به دنبال مشارکت‌های آتی با یک دولت نفتی دیگر نیستیم».

“دولت استرالیا باید برای بحران فوری مسکن هزینه کند، نه اینکه پولی برای شبکه سازی و اختلاط ثروتمندترین شرکت نفتی و بزرگترین آلاینده جهان بپردازد.”

گلن واکر، رئیس حمایت و استراتژی در Greenpeace Australia Pacific، گفت که مشارکت آرامکو در افزایش خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی، میزبانی این رویداد را برای دولت استرالیا نامناسب کرده است.

شرکت های سوخت فسیلی مانند آرامکو آگاهانه به گرمایش خطرناک جهانی دامن می زنند. واکر گفت: نباید به این شرکت پلتفرم مورد حمایت دولت استرالیا داده شود.

“این شبیه به یک نمایشگاه تجاری مشترک با یک شرکت دخانیات است و باید به طور کامل توسط وزیر تجارت رد شود.”

Austrade به سوالات در مورد نگرانی ها در مورد این رویداد پاسخی نداد اما در بیانیه ای گفت که این نمایشگاه “فرصتی را برای مشاغل بخش انرژی استرالیا فراهم می کند تا تخصص خود را به نمایش بگذارند و فرصت های تجاری بالقوه آینده را بررسی کنند.”

آژانس گفت: “Austrade همچنین متعهد به جذب فرصت ها برای صادرکنندگان و سرمایه گذاران مرتبط با آینده انتشار خالص صفر است.”

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) قبلاً گفته بود که محدودیت گرمایش جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد همانطور که در توافقنامه پاریس آمده است به این معنی است که پس از سال 2021 هیچ سرمایه‌گذاری جدیدی در نفت، گاز یا زغال سنگ وجود نخواهد داشت. IPCC اظهارات مشابهی را ارائه کرده است.

ریس ویتبی، وزیر محیط زیست و اقدامات آب و هوایی استرالیای غربی، سال گذشته برای سخنرانی در نشست مجمع بین المللی انرژی از عربستان سعودی بازدید کرد.

وی در این سفر همچنین با عادل بن احمد الجبیر، وزیر امور خارجه و فرستاده اقلیم عربستان سعودی دیدار کرد.

سخنگوی اداره محیط زیست WA گفت که نه وزیر و نه وزارتخانه هیچ نقشی در ترتیب دادن رویداد Austrade ندارند.

سوفی مک نیل، پژوهشگر دیده بان حقوق بشر استرالیا، گفت که این سازمان «نگرانی عمیق» در مورد سابقه دولت سعودی در زمینه حقوق بشر «از جمله اعدام، شکنجه، هدف قرار دادن و مجازات مخالفان و منتقدان، و رفتار با زنان» دارد.




دیدگاهتان را بنویسید